AGNOLO DI BRONZINO - Portretul lui Cosimo I în armură. 1545. Galeria Uffizi.
Cosimo I de Medici este Marele Duce al Toscanei.
Primul reprezentant al liniei Medici care a condus Florența.
Primul reprezentant al liniei Medici care a condus Florența.
Agnolo di Cosimo (1503 - 1572), cunoscut de obicei sub denumirea de Bronzino sau Agnolo Bronzino, a fost un pictor manierist italian din Florența. Supranumele său, Bronzino, se poate referi la pielea relativ întunecată sau la părul roșiatic.
A trăit toată viața la Florența, iar ultimii 30 de ani din viata sa , a fost pictor al curții lui Cosimo I de Medici, Marele Duce al Toscanei. A fost în principal portretist, dar a pictat și numeroase subiecte religioase și câteva subiecte alegorice
A trăit toată viața la Florența, iar ultimii 30 de ani din viata sa , a fost pictor al curții lui Cosimo I de Medici, Marele Duce al Toscanei. A fost în principal portretist, dar a pictat și numeroase subiecte religioase și câteva subiecte alegorice
CANALETTO - Autoportret - Colecție privată
Giovanni Antonio Canal ( 1697 – 1768) cunoscut și sub numele de Canaletto
- artist italian, șeful școlii venețiene;
maestru al peisajelor urbane în stilul academismului.
FEODOR STEPANOVICI ROKOTOV (1736 – 1808) - Autoportret. 1757
Galeria Tretyakov
Galeria Tretyakov
Rokotov, marele pictor portret rus, a cărui soartă este plină de secrete și mistere. Nici nu știm anul nașterii sale, cu exactitate 1735 sau 1736. Galeria Tretyakov găzduiește expoziția „Fedor Rokotov”, care prezintă aproximativ 40 de lucrări ale acestui strălucit pictor din a doua jumătate a secolului XVIII. Rokotov s-a născut pe moșia Vorontsovo a Prinților Repnins de lângă Moscova și a fost iobag.
GIOVANNI ANTONIO BOLTRAFFIO (sau Beltraffio) (1466 sau 1467 - 1516)
a fost un pictor italian al Renașterii din Lombardia, care a lucrat în studioul lui Leonardo da Vinci.
Aici avem ''Portretul unui tânăr cu chipul Sfântului Sebastian''
Artistului milanez Giovanni Antonio Boltraffio a fost printre cei mai dotați studenți ai lui Leonardo da Vinci. Boltraffio a învățat lecțiile principale ale profesorului - în lucrările sale apare un om care este frumos fizic și spiritual. Așa apare personajul din „Portretul unui tânăr în imaginea Sfântului Sebastian”.
JEAN - ÉTIENNE LIOTARD - Portretul lui George,
Prinț de Wales (ulterior George III). 1754 Stil: rococo
Prinț de Wales (ulterior George III). 1754 Stil: rococo
Galeria Națională a Scoției, Edinburgh
Jean-Étienne Liotard (1702 - 1789) a fost un pictor elvețian
ANTON RAPHAEL MENGS - Autoportret - 1773 Galeria Uffizi
Anton Raphael Mengs (1728 - 1779) a fost un pictor german (saxon), activ în Dresda, Roma și Madrid, care în timp ce picta în perioada rococo a mijlocului secolului al XVIII-lea a devenit unul dintre precursorii picturii neoclasice, care a înlocuit rococo -ul ca stil de pictură dominantă.
De-a lungul vieții, Mengs și - a pictat mai multe autoportrete.
PAOLO UCCELLO - Giotto da Bondogne.
Un fragment din tabloul „Cinci Maeștri ai Renașterii florentine”.
Începutul secolului XVI. Muzeul Luvru, Paris.
Un fragment din tabloul „Cinci Maeștri ai Renașterii florentine”.
Începutul secolului XVI. Muzeul Luvru, Paris.
Paolo Uccello (1397 - 1475), născut Paolo di Dono, a fost un pictor și matematician florentin care s-a remarcat pentru munca sa de pionierat în perspectiva vizuală în artă. Fondator al epocii proto-renascentiste.
DANIELE DA VOLTERRA - Michelangelo (fragment). 1544
Metropolitan Museum of Art, New York.
Metropolitan Museum of Art, New York.
Daniele Ricciarelli (c. 1509-1566), mai cunoscut sub numele de Daniele da Volterra,
a fost un pictor și sculptor manierist italian.
A lucrat cu Michelangelo la Roma și, grație patronatului său, a devenit succesorul său și curatorul lucrărilor în Vatican. Michelangelo l-a ajutat cu sfaturile sale.
RAPHAEL - Autoportret - 1506
Galeria Uffizi, Florența, Italia.
Galeria Uffizi, Florența, Italia.
Un tânăr cu un chip inspirat, chipul unui tânăr geniu
- așa este Raffaello Sanzio da Urbino (1483-1520), privindu-ne dintr-un autoportret.
Din aparența sa emană calm și armonie cerească, care distinge întreaga pictură a artistului.
Culoarea acestei imagini este subliniată de fundal neutru, păr întunecat, pălărie neagră.
Între o haină întunecată și pielea caldă, o fâșie albă îngustă de cămașă este vizibilă - în această tranziție
subtilă de la negrul surd la tonuri vii ale feței și gâtului
- Acesta a fost Raphael, cel care a simțit legile profunde ale picturii.
- Acesta a fost Raphael, cel care a simțit legile profunde ale picturii.
TIZIANO VECELLI sau Vecellio (c. 1488/90 - 1576), a fost un pictor italian în perioada Renașterii, considerat cel mai important membru al școlii venețiene din secolul al XVI-lea , una dintre perlele moștenirii artistice venețiene, italiene și mondiale.
Contemporanii săi l-au numit „regele artiștilor și artistul regilor”.
Contemporanii săi l-au numit „regele artiștilor și artistul regilor”.
DIEGO VELAZQUEZ - Portretul lui Papa Inocențiu X - 1650
Galeria Doria Pamphili, Roma
Galeria Doria Pamphili, Roma
Diego Rodríguez de Silva y Velázquez (1599 - 1660) a fost un pictor spaniol, artist de frunte la curtea regelui Filip al IV-lea și unul dintre cei mai importanți pictori ai epocii de aur spaniole.
A fost un artist individualist din perioada barocului contemporan.
Unul dintre punctele forte ale lui Velasquez a fost considerat
că a putut să înfățișeze întreaga lume interioară a omului
și arată chiar acele aspecte care sunt ascunse în profunzimile individului.
Este deosebit de surprinzător faptul că la crearea acestui portret (lucrarea de față), Velazquez s-a întâlnit cu Innocent doar de câteva ori, iar cea mai mare parte a lucrărilor a fost realizată exclusiv din memorie.
Unul dintre punctele forte ale lui Velasquez a fost considerat
că a putut să înfățișeze întreaga lume interioară a omului
și arată chiar acele aspecte care sunt ascunse în profunzimile individului.
Este deosebit de surprinzător faptul că la crearea acestui portret (lucrarea de față), Velazquez s-a întâlnit cu Innocent doar de câteva ori, iar cea mai mare parte a lucrărilor a fost realizată exclusiv din memorie.
Potrivit memoriilor artistului, Papa l-a impresionat ca o persoană extrem de crudă și suspectă.