joi, 12 ianuarie 2017

PROTOCOL - de Corneliu Chiorescu




PROTOCOL  

de  Corneliu Chiorescu

Tristeţea mă invită iar
 La rendez-vous în prag de seară,
Să mă aştepte-n cap de scară
Într-un decor galben-muştar,
 Întrevedere de coşmar
 Ce-am s-o suport ca pe-o povară !


N-am s-o întreb ,nici nu mă mir
 Că vrea ,la fel ,în nopţi de iarnă
În inima-mi culcuş s-aştearnă,
De-aceea azi mai abitir
 M-aşteaptă ca pe-un mosafir
 În suflet ea să mi se toarnă !


Eu o cunosc ,o ştiu de mult,
 E prefăcută şi vicleană
 Şi are veşnic câte-o toană,
Dar cred că astăzi n-o ascult
 Cu riscul că am să-i insult
 Postura ei de-amfitrioană...


E pregătită să apară,,,
Numai mătase şi paiete
 Cu toţi luceferii în plete ;
 O minune de fecioară,
O-ntâlnesc !...A câta oară ?
Fără iluzii şi regrete !


 O vreme vom fi megieşi !...
 Afară a-nceput să ningă,
Tristeţea iar o să învingă
Cu arma ei ce nu dă greş,
Vrea cu ambiţii de cireş
Un geam de ghiaţă să-mi atingă !