marți, 3 noiembrie 2020

FOAIE VEȘTEDĂ - de Mihai Eminescu



(600x600, 2744Kb)

                                                                                      
   FOAIE  VEȘTEDĂ

(după N. Lenau)

     de  Mihai  Eminescu




Vântu-o foaie vestejită

Mi-au adus mișcând fereasta  - 

Este moartea ce-mi trimite

Fără plic scrisoarea-aceasta.




Voi păstra-o, voi întinde-o

Între foile acele,

Ce le am din alte timpuri

De la mâna dragei mele.




Cum copacu-și uită foaia

Ce pe vânt mi-a fost trimisă,

Astfel ea uitat-au poate

Aste foi de dânsa scrise.




Vorbele iubirii moarte

Vinovate-mi stau în față,

Dovedite de minciună

Cer să sting a lor viață.




Dulcea lor zădărnicie

Nu mă-ndur s-o pun pe foc,

Deși-mi stau atât de triste

Că nu pot muri pe loc.




Voi păstra întreg amarul

Și norocul ăstor foi,

În durerea vechii pierderi

Recitindu-mă napoi;




Numai vestea blând-a morții,

Foaia tristă le-am adaos:

Moartea vindec-orice rană,

Dând la patime repaos. 


(300х49, 6Kb)