luni, 1 iunie 2020

Pictorul contemporan iranian JAVAD SOLEIMANPOUR - splendide portrete de copii




Artistul Javad Soleimanpour s-a născut în 1965 în orașul iranian Tabriz. Nu a studiat niciodată pictura, ci doar a vrut să deseneze. Javad a pictat primele sale tablouri la vârsta de 12 ani. 

Nu voiam nimic - doar să desenez. Am pictat ceea ce îmi place ”, își amintește artistul.

Prima sa expoziție a avut loc în 1978, într-o perioadă în care lucra la reproduceri ale picturilor celebre din Muzeul Palatului Saadabat. 

Din 1998,  în Galeria "7 Arte" din Istanbul,  își organizează expozițiile personale unde Soleimanpour continuă atât pictura cât și predarea în același timp.

 „Pictura este ca și cum aș respira. Este viața mea ”, spune artistul.

Are multe portrete pentru copii. Se pare că artistul pătrunde în sufletul unui copil și ni-l dezvăluie.

"Știu ce se întâmplă adânc în mine, în inima mea, când îmi lucrez picturile. Dar fiecare decide pentru sine ceea ce se ascunde în spatele acestor fețe." Artistul ne oferă posibilitatea de a veni cu propria noastră poveste, aruncând o privire în aceste portrete.

Acum Javad Soleimanpour locuiește și lucrează în Turcia, la Istanbul. Picturile sale pot fi găsite la expoziții în multe țări ale lumii și în colecții private.

În 2009, Javad Soleimanpour a obținut primul loc în competiția internațională la categoria „Peisaje”.