miercuri, 22 iulie 2020

UNDE ESTE ACEL BĂTRÂN POVĂȚUITOR ? - de Virgil Carianopol




UNDE  ESTE  ACEL  BĂTRÂN  

POVĂȚUITOR ?


de  Virgil Carianopol



Mă recunosc
 la poarta aceasta
 fără amintiri,
 singur, cu revolta mea spărgând geamurile
 Da, aici ca şi în alte părţi
 mă ştiu


 Dar de ce îmi amintesc de voi
 ca de un revolver?
 De ce îmi aduc aminte de femeia
 cu privirile atârnând în mine
 ca nişte fructe?


 Te cunosc linişte
 ca un loc viran,
 te recunosc adolescenţă
dărâmată peste mine ca o casă
 şi pe tine dimineaţă
jucându-te cu cocoşii


 Ah! copilărie cu pantalonii
 sfâşiaţi de câini
 unde este vacanţa care în fiecare toamnă
se prefăcea într-o pasăre călătoare?


 Eram eu atunci, sau noiembrie?
 Eram noi, sau poienile cu gâturile întinse
 spre setea verde a porumburilor?
 Unde sunt umbrele noastre
 cu genunchii somnului pe pleoape?
 Unde sunt eu?


 O! călător de fum,
 tu care n-ai avut nici odihnă nici iubite
 descoperă-te şi stai
 aici este o bancă pentru amintirile obosite.



 (din vol. Un ocean, o frunte în exil, 1934)