luni, 16 septembrie 2013

SEARĂ DE TOAMNĂ - de Duiliu Zamfirescu

 


f8eull (700x446, 106Kb)
1 (644) (601x21, 19Kb)


SEARĂ  DE  TOAMNĂ

de Duiliu Zamfirescu


Ah ! ce frumoase-s serile de toamnă !
Prin frunze reci doar un fior adie;
S-arată-n deal, cu faţa purpurie,
A nopţilor fermecătoare Doamnă.
Pe câmpul veşted tainic ea-mprăştie
Strălucitoarea-i negură albastră,
O, Doamne sfânt ! Ce pană mult măiastră
Atâta farmec ar putea descrie !
Stropit cu lacrimi pare-acum boschetul.
În umbra lui mă simt prins de tristeţe:
Există oare-atâta frumuseţe
În fire,  aşa cum o simţi tu, poetul  ?
Ori suntem pradă  o ! gândire-amară !
De-a simţurilor noastre amăgire
Ce-aruncă-un văl frumos peste-o neştire,
Şi totuşi, Doamne, ce frumoasă seară !







Notă: - Dragii mei, știu că este mai curând noapte decât seară (mă refer la imagine) dar mi-a plăcut atât de mult încât nu i-am putut rezista și....