miercuri, 24 iunie 2015

ANNA AKHMATOVA - POEME (Partea a IV-a)





0_95eed_8b460493_XL.png



VĂLUL DES MI-ASCUNDEA
DISPERAREA



Vălul des mi-ascundea disperarea
Palmelor goale, ochii fierbinţi…
C-o tristeţe, imensă ca marea,
Am sfârşit prin a-l scoate din minţi.

Şi s-a dus, într-o noapte cu lună –

Gura strânsă-ntr-un zâmbet amar.
Am fugit după el ca nebună,
Să-i mai spun înc-o vorbă măcar,

Şi-am strigat: Numai eu sunt de vină.

Am glumit; dacă pleci, o să mor!
Mi-a răspuns cu o voce străină:
Bate vântul. Te du în pridvor.


Traducerea -  Madeleine Fortunescu






0_95eed_8b460493_XL.png





ȘI CUM SE-NTÂMPLĂ
ÎN ZILELE DE RUPTURĂ...


Şi cum se-ntâmplă-n zile de ruptură...
Veni năluca zilelor dintâi,
Şi salcia de-atunci, cu frunza sură,
Splendoarea ei de ramuri argintii...
Noi, pătimaşii, trufaşii, amarii
Stăteam cu ochiu-n ţărână pironit,
Şi ne cânta o pasăre cântare,
Cum ne-am cruţat demult şi ne-am iubit..


Traducerea - Aureliu Busuioc

-------------------------
Notă:

Poeziile unde nu am indicat traducătorul sunt poezii culese de pe Internet și cei care le-au postat nu au trecut numele traducătorului.




0_95eed_8b460493_XL.png