vineri, 27 martie 2020

BATE VÂNTUL - de Radu Istrati



BATE  VÂNTUL

de   Radu Istrati 


Bate vântul pe afară 
 Mama mea de-acum bătrână 
 Numai are ea răbdare
 Și pământului se-nchină.


 Strigă vântului pe nume, 
 Îîntreabă dacă știe 
 Ce mai fac pe astă lume
 Rătăciții ei copii. 


 Și tot strigă-n gura mare !
 Spune-i, vântule, că eu 
 Am să mor acuș, degrabă..
 Și mă duc la Dumnezeu.


 Simt cum vântul dinspre țară 
 Tot mă bate peste umeri,
 Mi-a adus veste de-acasă
 Unde glasul mamei spune:


 Dragi copii, trecut-au anii
 Care Domnul mi i-a dat !! 
 Lumea, timpul, chiar și banii 
 Pe toți  ne-au-nstrăinat. 


 Ați plecat demult de-acasă,
 Dar și-acum mai țin eu minte
 Cum ieseați fuga pe poartă 
 Și privind doar înainte. 


 Ați uitat să vă întoarceț
 Să privițși înapoi,
 Ochii mei umpluți de lacrimi 
 S-au uscat azi de nevoi. 


 N-ați trecut de-atunci pe-acasă
 Nu știu dacă veți mai trece 
 Măcar vântul să vă spună 
 Despre chinurile mele 
 Și de plânsetele toate 
 Nopți de-a rândul nedormite,
 Așteptând ca pe la poartă 
 Într-o bună zi să intre...
 "Copiii'.