sâmbătă, 14 martie 2020

PRIMĂVARĂ STRĂINĂ - de Boris Ioachim





PRIMĂVARĂ  STRĂINĂ

de  Boris Ioachim


S-a agăţat de geamuri primăvara
Şi stă râzând, privindu-mă tembel,
 Nu înţeleg, nu ştiu ce vrea să spună -
Şi chiar de-aş şti, nu vreau s-ascult defel.


 E soare mult şi vântul se alintă
Prin crengile cu mugurii plesnind
 Dar şoapta lui nu poate să mă mintă –
Cum mă minţea când mă ştia iubind.


 Nici colţul verde-al ierbii nu mai poate 
 Ca să trezească-n mine noi fiori...
 Mi-e inima-ngheţată ca de moarte
 N-am nici dorinţi şi n-am nici sărbători.


 De ce se întâmplă - n jur nici că-mi mai pasă
Demult pierit-a puştiul care-am fost
 Feştila dragostei demult e arsă
Ochii-s de peşte – zâmbetul anost.


 De-am fost viu, vreodată, nu mai ştiu…
De-am iubit, azi nu ştiu ce-i iubirea…
Ce sentiment ciudat: sunt mortul viu!
 Ce-şi plimbă-n van prin lume pustiirea.


 Hai, primăvară, du-te din fereastră
Îngheţul inimii n-o să-l topeşti
 Hai, risipeşte-te în zare-albastră 
 Şi caută alt suflet să-ncălzeşti.