joi, 10 octombrie 2019

ROMANȚĂ DE TOAMNĂ - de Vasile Alecsandri





ROMANȚĂ  DE  TOAMNĂ   


de Vasile Alecsandri


 De-aş fi-n a tinereţii floare,
 Când toate zilele sunt bune,
 Pe când din inima cu soare
 În veci lumina nu apune,
 Multe-aş avea în taină-a-ţi spune
 Ca să devii tu gânditoare.


 De-aş fi ce-am fost pe lume-odată,
Privind în faţă viitorul,
 Când mă-ndrăgeam de orice fată
Ce-mi părea soră cu amorul,
 Aş deştepta în tine dorul
 Cu-a mea cântare înfocată.


Dar nu-s în floarea tinereţii,
Şi nu-ndrăznesc nimic a-ţi zice!
 Mergi dar, copilă,-n calea vieţii
 Întâmpinând zâmbiri amice.
 Eu te-oi privi oftând, ferice,
 Răpit de farmecul frumuseţii.


Şi însă de-ai vrea să ai parte…
Dar ce zic ? Timpul ne disparte.
 Tu eşti sosind, eu în plecare,
 A ziorilor vie lucire
 Nu poate, ah! avea-ntâlnire
 Cu-apusul palid ce dispare!