duminică, 20 septembrie 2020

BALADA ZILELOR DE IERI, DE AZI - de Boris Ioachim

 

 


BALADA  ZILELOR  DE  IERI,  DE  AZI

de  Boris Ioachim



În zadar se trec milenii
 Nimic nou sub soare nu-i
 Fiecare trage spuza
 Tot mereu pe turta lui.


 Cei ce au puterea-n mână
Fac dreptate după plac -
Diferenţă prea puţină
E-ntre Dumnezeu şi drac.


 Dar pe mine cin’ mă-ntreabă
La vreo treabă, de mi-e dragă
De mi-i vremea rea sau bună
De-i cu rouă sau cu brumă
De mai am zile cu soare
 Sau dacă ceva mă doare?


 Din nimic răsar palate
- Adevăru-i tot mai slut -
Hoţii se ridică-n toate,
 Cei cinstiţi se duc în lut.


 Sunt minciuni în loc de pâine
Şi cuvinte-n loc de bani,
 Omul rabdă trai de câine
 Printre iude şi golani.


 Dar pe mine cin’ mă-ntreabă
La vreo treabă, de mi-e dragă?
De mi-i vremea rea sau bună
De-i cu rouă sau cu brumă
De mai am zile cu soare
 Sau dacă ceva mă doare?


 Nu-i respect pentru sudoare
- Pentru cinste nici atât -
Statu-ţi vinde pete-n soare -
Când nu-ţi pune laţ de gât.


 Se vorbeşte de dreptate,
 De progres, de viitor
 Dar trăiesc - şi trăiesc bine -
Doar cozile de topor


 Dar pe mine cin’ mă-ntreabă
La vreo treabă, de mi-e dragă?
De mi-i vremea rea sau bună
De-i cu rouă sau cu brumă
De mai am zile cu soare
 Sau dacă ceva mă doare?


 Proştii dau legi şi hrisoave
Şi-şi ridică-n gând statui
 Vorbe dau mulţimii sclave
 Prinsă-n jugul statului.


 Cartea, sapa şi ciocanul
 N-au avut vreodată preţ,
Cine fură, azi, ciolanul
 Măre, nu-i hoţ ci isteţ.


Dar pe mine cin’ mă-ntreabă
La vreo treabă, de mi-e dragă?
De mi-e vremea rea sau bună
De-i cu rouă sau cu brumă
De mai am zile cu soare
 Sau dacă ceva mă doare?


 Zilnic, zilnic ni-se spune
 Că-i din ce în ce mai bine - 
Pentru ce mulţi, biata pâine,
 E un lux de azi pe mâine.


 Nu e loc pentru dreptate
 Nici pentru speranţă nu-i
 Sunt minciuni şi vorbe goale –
Nimic nou sub soare nu-i.


 Dar pe noi, cine ne-ntreabă 
La vreo treabă, de ni-i dragă?
De ni-i vremea rea sau bună
De-i cu rouă sau cu brumă
De avem zile cu soare
 Sau dacă ceva ne doare?