marți, 27 august 2019

VEZI TU VULTURUL... - de Vasile Alecsandri




VEZI  TU  VULTURUL...


de Vasile  Alecsandri



Vezi tu vulturul falnic, o! scumpa mea iubită,
Cum sărați, să vă ridicați și să vă lăsați nori?
Așa sufletu-mi vesel în fața ta slăvită
Se-nalță cătră ceruri, plutind în flori dulci.


Vezi pintr-a nopții stele ce rază luminoasă
Revarsă-n a sa luceafărul ceresc?
Așa când vii, iubito, cu inima voioasă,
De gingașă simțire este ochii-mi lucesc!


Auzi tu glasul tainic ce cântă-n miez de noapte
Și prin văzduh plutește cu-a florilor miros?
Așa răspunde-n mine melodioase șoapte
Când sufletu-mi te simți, îngerul meu frumos!


Căci vulturului cerul a dat aripi 'să zboare,
Și stelelor lumină, și nopților suspin,
Iar ție ți-a dat farmec, plăceri încântătoare.
Și mie mi-a dat suflete ca ție să-l închin!


1845. - Blânzi.