miercuri, 21 octombrie 2020

D-ȘOAREI G. - de Alexandru Vlahuţă

 





D-ȘOAREI  G.

de  Alexandru Vlahuţă


Te-ador, ş-a mea gândire în veci neadormită
Veghează ca o mamă la gingaşul tău sân,
Şi-n noaptea cea adâncă, când tu dormi liniştită,
Când trec visuri frumoase prin sufletu-ţi senin,
 Când îngerii din ceruri la tine se scoboară
Prin somn să te păzească de visuri necurate,
 Cu drag a mea gândire se las-atunci uşoară,
Şi-ţi fură de pe buze săruturi înfocate,
Şi-n dezmierdări nebune se joacă pe-a ta faţă.
Şi joacă, şi s-alintă pe fragedul tău sân
 Cum joacă lin zefirul pe-a câmpului verdeaţă,
Cum fluturul s-alintă pe-o roză sau pe-un crin.


 Dar iarba se apleacă alene după vânt
Şi pare că-i şopteşte ceva misterios,
 Dar roze, crini s-alintă şi capetele-şi scutur
 Ca lebedele-n apă, şi tainic şoptesc firei
 Că-i dulce sărutarea zburdalnicului flutur,
 Că simt şi ele focul şi farmecul iubirei.
 Iar tu să nu spui nimica gândirei înfocate
 Ce-ai prins-o ca-ntr-o mreajă în grațiele tale,
 Tu nu şopteşti nimica fiinţei fermecate,
 Pribeagă ca un Cain pe-a lacrimilor vale.
 Din inima-mi făcut-ai o arpă plângătoare
Şi-n veci-i zis să sune a moarte ş-a pustiu,
 Ai prins gându-mi la tine şi ca să nu mai zboare
 Aripele-i tăiat-ai... De ce ? — nu pot să ştiu.
 În ochii tăi văzut-am şi cer şi Dumnezeu,
 Dar sufletul tău n-are nici Dumnezeu, nici cer.
 Frumoasă eşti şi crudă ca îngerul călău —
Şi te iubesc, crud înger, şi sunt nebun, şi sper...

 ........................................

 Dar a speranţei lampă se sparge ca de-o stâncă
De oarba-ţi nepăsare, şi trist sufletul meu
 Ca mâine va fi o noapte pustie şi adâncă,
Păstrând amara-ţi ură şi scump numele tău.

1880